Left Fortsätt handla
Din Beställning

Du har inga artiklar i din varukorg

Promotion
Read more
Beställningar som läggs innan kl. 16.00 hämtas ut i vår butik nästkommande vardag. Obs! Vinkylar levereras hem. Välkommen!

Allmänna villkor

Genom att genomföra köp på vår webbplats, [www.kokochbad.nu], accepterar du, “Kunden”, våra våra härmed angivna Allmänna Villkor, vår Fraktpolicy, Integritetspolicy och Återbetalningspolicy.

Vi reserverar oss för eventuella missförhållanden som i undantagsfall kan förekomma på webbplatsen. Exempel på missförhållanden kan vara bild- och skrivfel på  [www.kokochbad.nu], exempelvis fel i produktbeskrivning eller annan teknisk specifikation, felaktiga priser och lagersaldon. [Säljare] har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.

BESTÄLLNINGAR

Dessa bestämmelser gäller vid försäljning av varor till konsument. Konsumenten definieras som ”Kunden” och näringsidkaren definieras som ”Säljaren”. För köpet gäller dessa allmänna villkor och Konsumentköplagen. Dessa villkor gäller även om du är företagskund i tillämpliga delar. Läs mer på ABM 07.

Beställning görs via [www.kokochbad.nu] och i samband med detta accepterar Kunden våra Allmänna Villkor. [Säljare] tar inte emot beställning via [fax, fysisk butik, e-post eller telefon].

Direkt efter beställning skickas en orderbekräftelse till Kunden. Orderbekräftelsen syftar till att informera om att beställningen har mottagits av och att avtal mellan Kunden och [Säljare] har ingåtts. [Säljare] förbehåller sig rätten att neka eller ändra beställningen. Detta kan ske om Kunden exempelvis har uppgett felaktiga personuppgifter, eller om produkt visar sig vara slut på lager eller i fall av annan omständighet som innebär att [Säljare] ej har möjlighet, kan eller vill fullfölja en beställning av Kunden. Kunden ska i dessa fall genast informeras.

Ordern baseras på av Kundens lämnade uppgifter, vilket innebär att varje order är kundspecifik. Kunden uppmanas därför att noga kontrollera de bifogade specifikationerna till ordern. Felaktiga uppgifter som innebär extra kostnader för Säljare, kommer att belastas Kunden.

LEVERANSTID

Angivna leveranstider i respektive order är ungefärliga leveranstider och kan komma att ändras. Uppgifter om ändrad leveranstid vidarebefordras snarast till Kunden. Just nu har vi endast möjlighet till ”Hämta i butik”. Det innebär att vi har alla våra varor på lager som kan hämtas upp dagen efter ordern är lagt av Kunden. Vi reserverar oss för eventuell mellanförsäljning. 

KVALITET OCH GARANTIER

Ballingslöv kök tillverkas med högsta kvalitet gällande såväl skåpstommar och fronter som det rika utbud av tillbehör som kan levereras beroende på de krav och önskemål som finns. Snickerierna är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 resp. ISO 14001. Säljaren lämnar 20 års garanti på lådsystem och gångjärn (funktionsgaranti) och 10 års garanti på köksskåpstommar (hållbarhetsgaranti). I övrigt gäller Konsumentköplagen och EHL 2005 för vitvaror.

UTFÖRANDEN

Säljaren har ett brett urval av produkter från olika leverantörer och hänvisar därför till respektive tillverkares produktinformation. Produktutveckling kan medföra ändringar i utförande och konstruktion, vilket Säljaren förbehåller sig rätten till. Vad gäller naturprodukter hänvisas till respektive materials naturliga skiftningar.

PRIS

Vid beställning via vår hemsida gäller de priser som anges på webbplatsen. Samtliga priser är i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Priser inkluderar inte betalnings- eller leveransavgifter om inte undantag, specifikt framgår vid köptillfället.

Aktuella priser för frakt annonseras på kassasidan i samband med köp. Avgifter från tredjeparts betaltjänst kan tillkomma i form av exempelvis fakturaavgift eller annan avgift som Kunden medger att betala i samband med köp.

När beställning lagts tillåts endast ändringar och tillägg som godkänns av Säljarens leverantör. En kostnad kan tillkomma som en följd av den förändrade ordern. Vid en förändrad ordet kan leveranstiden komma att ändras, beroende på ändringarnas omfattning.

BETALNING

Kunden väljer i samband med beställning betalsätt som erbjuds på [www.kokochbad.nu]. Tredjeparts betaltjänster som finns till förfogande [www.kokochbad.nu] kan ha egna krav för att acceptera betalningar från Kunder till [Säljare]. Det är inte vårt ansvar att säkerställa att betalningar går att genomföra på [www.kokochbad.nu] via tredjepart. 

RETUR, ÅTERKÖP OCH ÅNGERRÄTT

Vid köp av varor på nätet har Kund alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). För återköp och returer gäller vår Återbetalningspolicy.
Varorna behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. Eventuella kostnader som uppstår i samband med att varorna skickas tillbaka skall bekostas av köparen. Vi erbjuder inte några fria returer på beställningsvaror som en del i vårt miljötänk. Det är du som kund som ansvarar att paketet kommer fram till oss, därav rekommenderar vi att paketet skickas med spårning. När vi mottagit ditt paket kommer vi att kontrollera produkterna och sedan kreditera dig det som returnerats till oss. 

PERSONUPPGIFTER

Dataskyddsförordningen, eller GDPR (General Data Protection Regulation) som är den engelska förkortningen, gäller som lag i alla EU:s medlemsländer från och med den 25 maj 2018. I vår Integritetspolicy hittar du information om behandling av personuppgifter.