Left Fortsätt handla
Din Beställning

Du har inga artiklar i din varukorg

Promotion
Read more
Beställningar som läggs innan kl. 16.00 hämtas ut i vår butik nästkommande vardag. Obs! Vinkylar levereras hem. Välkommen!

Betalning & villkor

BETALNINGSVILLKOR

Som privatperson inom Sverige betalar du genom Klarna Checkout, vilket ger dig möjlighet till fakturabetalning med 14 dagars kredit, att dela upp betalningen på fler månader och även direktbetalning med hjälp av Mobilt Bankid. Våra priser anges alltid i SEK (svenska kronor) och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart felaktiga priser.

RETURER OCH BYTEN

Vid köp av varor på kokochbad.nu gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande lag om distansavtal. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Det är kundens ansvar att säkerställa att varor som returneras är i originalskick. Använda eller skadade varor accepteras inte för återbetalning. I samband med returer av produkter som beställts av kund ska även eventuellt originalförpackning, emballage, instruktioner, bruksanvisningar och etiketter inkluderas i försändelsen. Temptech vinkyl kan returneras till butiken, Ballingslöv Frölunda. Köparen står för returavgiften på 895:-. 
Ångerrätten gäller inte för måttbeställda produkter.

För att acceptera din retur behöver vi ett kvitto eller inköpsbevis och ordernummer.

Eventuella fraktkostnader återbetalas ej. Det gäller både kostnad för frakt som kan ha uppstått då kunden beställde varan, så väl som kostnad för frakt som avser returer. 

Vid returer, ansvarar kunden för frakt. Vi rekommenderar att kunden ska använda en spårbar fraktmetod när hen returnerar produkter. [Säljare] återbetalar enbart returnerade produkter som levereras till av [Säljare] anvisad leveransadress.

Efter att [Säljare] mottagit och inspekterat returnerade varor, aviseras kunden via e-post.  Syftet är att meddela kunden om att [Säljare] har tagit emot returnerad vara. Förutsatt att inga avvikelser, såsom slitage eller andra värdeminskande avvikelser kan identifieras, sker återbetalning inom [5-20] arbetsdagar från att returen ankommit till [Säljare] och kunden aviserats vi e-post.

När vi hanterar en retur som följer kriterier enligt ovan, sker en återbetalning eller kreditering av din faktura, beroende på hur kunden ursprungligen gjort betalningen.

REKLAMATION

Om en produkt som du har köpt visar sig vara felaktig enligt konsumentköplagstifningen har du möjlighet att reklamera produkten. Det är viktigt att fel och brister reklameras till oss inom skälig tid efter att Kunden märkt eller felet, eftersom det annars kan vara svårt att bedöma felets orsak. Reklamerar Kunden inte inom skälig tid, efter det att Kunden märkt eller borde ha märkt felet, får Kunden inte åberopa felet. Uppdaterad 2022-06-20 Frågan om varan är felaktig regleras i 16-21 §§ Konsumentköpglagen. Kunden ansvarar för att samtliga måttuppgifter är korrekta. Normala variationer i färg och ådring av trä, godtages inte såsom reklamationsgrund. Se teknisk specifikation i Köksbroschyrer. Säljaren ansvarar inte för försämring som uppkommit genom normal förslitning av förbrukningsdetalj, försummad eller felaktig skötsel, att varan använts till annan än den är avsedd för, att bruks- eller monteringsanvisningar inte följts eller att felaktig montering utförts. Kunden har rätt till skälig ersättning för utgifter och förluster som uppstått för Kunden på grund av att varan är felaktig eller på grund av Säljarens dröjsmål, såsom kostnader för telefon, porto och resa, samt beställd hantverkstjänst som inte har kunnat nyttjas. Skadeståndet omfattar dock inte ersättning för förlust i näringsverksamhet eller ideel skada som t.ex. obehag, olust eller olägenhet. Om Säljaren kan visa att felet eller dröjsmålet beror på hinder utanför hans kontroll som han eller hon inte skäligen förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder Säljaren inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit är Säljaren inte skyldig att utge något skadestånd.

FÖRSENAD ELLER SAKNAD ÅTERBETALNING

Om du inte har mottagit någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning noteras.
Kontakta sedan din bank. Det kan förekomma en viss handläggningstid innan återbetalningar bokförs.

ÅTERBETALNING I HÄNDELSE AV FELAKTIG LEVERANSADRESS

I händelse av att kunden vid köptillfället uppgett  felaktig leveransadress och paket returneras, kommer den ursprungliga fraktkostnaden och returfraktkostnaderna att debiteras kunden i fråga.

PERSONUPPGIFTER
I vår Integritetspolicy hittar du information om Kök och bads behandling av personuppgifter.